Μετά την αναταραχή, ο διάλογος & η αλληλοκατανόηση στη σχολική κοινότητα του 1ου Λυκείου Γέρακα

Σε εποικοδομητικό κλίμα, με αίσθηση ευθύνης και με έκδηλη την προσπάθεια να διατηρηθούν χαμηλοί τόνοι σε όλη τη διάρκεια της συζήτησης, έγινε χθες το μεσημέρι στο 1ο Γενικό Λύκειο Γέρακα υπό τον συντονισμό του Διευθυντή του Σχολείου, κ. Κώστα Σωτηρόπουλου,  η προγραμματισμένη συνάντηση του Συλλόγου Διδασκόντων και εκπροσώπων του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου, σε σχέση με το ζήτημα που αναδείχθηκε κατά την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου με την αυθαίρετη αποχώρηση μικρού αριθμού μαθητών από το συντεταγμένο τμήμα του Σολείου. 

Όπως, ήδη, είναι γνωστό, η ενέργεια των 6 μαθητών τιμωρήθηκε με ομόφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων με διήμερη αποβολή, το σκεπτικό της οποίας μεγάλος αριθμός εξωγενών και εξωσχολικών παραγόντων με προεξάρχοντα τον Δήμαρχο Παλλήνης, συνειδητά αλλοίωσε, υποστηρίζοντας ότι “η τιμωρία επιβλήθηκε για τα συνθήματα υπέρ της Μακεδονίας” τα οποία οι μαθητές επίλεξαν να φωνάξουν λίγη ώρα μετά την αποχώρηση τους από το τμήμα του Σχολείου.

Στην συνάντηση παραβρέθηκαν όλοι οι καθηγητές του Σχολείου καθώς, εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ, της Ε’ ΕΛΜΕ Ανατ. Αττικής, του οικείου Συλλόγου Γονέων, της Ένωσης Συλλόγων Σχολείων Δήμου Παλλήνης και ο προέδρος της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κ.Άγ. Λιακόπουλος ο οποίος και δέχθηκε αυστηρή κρτική για τον τρόπο  αντιμετώπισης που ο ίδιος αλλά και ο Δήμαρχος, επιφύλαξαν στους καθηγητές του Σχολείου.

Αναφορικά με την επιβληθείσα στους 6 μαθητές ποινή διήμερης αποβολής, έγινε γνωστό ότι δεν θα εγγραφούν στο ποινολόγιο και δεν θα υπολογιστούν οι ώρες των δύο ημερών κατάληψης του Σχολείου, ως απουσίες.

Συμπερασματικά: η προβληματική κατάσταση που αναδείχθηκε από το συμβάν της 28ης Οκτωβρίου εκτονώθηκε, οι καθηγητές του Σχολείου -οι οποίοι επί σειρά ημερών στοχοποιήθηκαν με προσβλητικό και αναξιοπρεπή τρόπο από επαϊοντες της πολιτικής και μικροπολιτικής- με τη στάση τους συνέργησαν στην εξομάλυνση του όλου κλίματος και μέσω του διαλόγου που αναπτύχθηκε, η σχολική κοινότητα του 1ου Λυκείου Γέρακα δείχνει αποφασισμένη να επικεντρωθεί στο ρόλο που  αντιστοιχεί στην κάθε πλευρά της.

Οι καθηγητές να διδάσκουν τη γνώση, οι μαθητές να αποκτούν τη γνώση και οι γονείς να βρίσκονται υποστηρικτικά δίπλα τους.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί η θετική συμβολή της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και του οικείου Συλλόγου Γονέων, ειδικότερα, οι κ.κ. Κώστας Παπαγεωργίου και Θόδωρος Βασιλείου οι οποίοι, με την αυτοσυγκράτηση, την υπομονή και την επιμονή που επέδειξαν τις τελευταίες ημέρες, συνέβαλαν στην αποτροπή των …χειρότερων!

Βρήκαν …”φως”, “μπήκαν” κι άφησαν το αποτύπωμά τους! Εκατοντάδες πανομοιότυπα αυτής της γραφής και αυτής της υπογραφής βρέθηκαν σε όλη την περίμετρο του σχολικού συγκροτήματος!

Ανακοίνωση επί του θέματος από την Ε΄ΕΛΜΕ Ανατ. Αττικής

Για στοχοποίηση και διασυρμό των εκπαιδευτικών του 1ου ΓΕΛ Γέρακα, με αφορμή την αποβολή μαθητών για τα όσα διαδραματίστηκαν στις εκδηλώσεις για την 28η Οκτωβρίου κάνει λόγο η Ε’ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής

Η Ε’ ΕΛΜΕ τονίζει ότι στη στοχοποίηση των εκπαιδευτικών πρωταγωνιστούν ΜΜΕ και social media, ενώ την κατάσταση εκμεταλλεύεται και η νεοναζιστική Χρυσή Αυγή.

Παράλληλα, υπογραμμίζεται ότι η ποινή δεν είχε καμία σχέση με το “Μακεδονία ξακουστή”, αλλά με την παραβίαση των κανονισμών του σχολείου.

“Το Δ.Σ της Ε΄ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής καταδικάζει απερίφραστα την επίθεση ενάντια στους εκπαιδευτικούς του 1ου ΓΕΛ Γέρακα με αφορμή επιβολή ποινής μαθητών του σχολείου.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου στοχοποιούνται και διασύρονται τις τελευταίες μέρες για εξαιρετικά ευαίσθητα παιδαγωγικά θέματα. ΜΜΕ πανελλαδικής εμβέλειας, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τοπικές ιστοσελίδες, “παράγοντες” του τόπου, αναπαράγουν ψέματα περί τιμωρίας των μαθητών γιατί τραγούδησαν στην παρέλαση για τη Μακεδονία, ενώ η ποινή δεν είχε καμία σχέση με το γεγονός αυτό, αλλά με την παραβίαση των κανονισμών του σχολείου.

Η ανθρωποφαγική δημοσιοποίηση και οι υποκριτικές κραυγές εναντίον του σχολείου, προκειμένου να κερδίσουν λίγα λεπτά τηλεθέασης έχουν ως αποτέλεσμα τη στοχοποίηση των εκπαιδευτικών, αλλά και των ανήλικων μαθητών από εθνικιστικούς πολιτικούς χώρους με τη Χ.Α να κάνει επερώτηση στη Βουλή. Η στάση αυτή συνοδεύεται από ανώνυμα απειλητικά τηλεφωνήματα στους εκπαιδευτικούς και αναγραφή δήθεν «πατριωτικών» συνθημάτων στους τοίχους του σχολείου.

Ταυτόχρονα εμφανίστηκε ομάδα εξωσχολικών φωνάζοντας συνθήματα, σκορπίζοντας υλικό με απειλητικές αναφορές για τους εκπαιδευτικούς.

Σαν Δ.Σ της Ε΄ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής ύστερα από ενημέρωση που είχαμε από την εκπαιδευτική κοινότητα οφείλουμε να επισημάνουμε τα εξής:

1. Ο Σύλλογος Διδασκόντων ομόφωνα ενήργησε μέσα στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του. Η απόφαση του δεν ποινικοποιοίησε τη γνώμη των μαθητών όπως ψευδώς και δημαγωγικά αναπαράγεται. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου του 1ου ΓΕΛ Γέρακα με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης κράτησαν χαμηλούς τόνους προκειμένου να διαφυλαχτεί η παιδαγωγική ηρεμία και λειτουργία του σχολείου και να αποφευχθεί η στοχοποίηση των ανήλικων μαθητών. Μέτρα αποβολής μαθητών παίρνονται σε πολλά σχολεία της χώρας χωρίς να παίρνουν τη δημοσιότητα που πήρε το συγκεκριμένο περιστατικό.

2. Όλοι αυτοί που επιτίθενται στο Σύλλογο Διδασκόντων δεν έκαναν καμία προσπάθεια ενημέρωσής τους από το σχολείο για τα πραγματικά γεγονότα, αλλά αντίθετα στοχοποίησαν στο πανελλήνιο τη σχολική κοινότητα. Οι δημόσιες δηλώσεις τους στο όνομα του ενδιαφέροντος για τα παιδιά διασύρουν πρωτίστως τους μαθητές και τις οικογένειές τους στη τοπική κοινωνία και όχι μόνο.

3.Οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία μέσα σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες και χωρίς υποστηρικτικές δομές, προσπαθούν να φέρουν σε πέρας το παιδαγωγικό τους έργο στην περίοδο όξυνσης των κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων των μαθητών και ό,τι αυτά φέρνουν μαζί τους.

Η Ε ΕΛΜΕ στηρίζει τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Απαιτεί να σταματήσει η επίθεση και η στοχοποίηση των εκπαιδευτικών και του σχολείου.

Καλεί όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία να ορθώσει εμπόδια στην εθνικιστική υστερία και τη φασιστική δράση και να συμβάλουν όλοι για να επιστρέψει η ηρεμία και το αναγκαίο παιδαγωγικό κλίμα στο σχολείο.”